duminică, 31 august 2014

Multe carti de autori jungieni si in limba romana!

Au trecut multi, multi ani de cand ma bateau parintii la cap sa citesc, sa citesc, sa citesc, sa citesc... Adevarul este ca mi-a placut intotdeauna sa-mi petrec timpul in compania cartilor, a autorilor lor (in fantezie) sau a personajelor.

Rand pe rand am fost indragostita de multi scriitori. Nu vreau sa ii numesc aici decat pe Jack London (ei, aveam 11 ani :) ) si pe Camil Petrescu, in liceu. 

Apoi am inceput sa studiez psihologia si sa ma pregatesc pentru a deveni psihoterapeut. Am inceput formarea internationala in psihoterapie jungiana dupa ce am citit cateva carti bune scrise de autori jungieni care m-au marcat. Lista e lunga, dar nu pot sa nu ii citez pe trei dintre ei. Si da, recunosc, m-am indragostit, din nou: James Hillman, Mario Jacoby, Donald Kalsched...

Ma bucura enorm sa vad ca pe piata de carti din Romania au aparut deja multe titluri jungiene. De fapt, de aceea si scriu acum. Pentru ca cititorii interesati, cum sunt si eu, sa stie unde pot gasi cartile fara sa le mai comande din strainatate si sa le astepte saptamani bune.

Asadar, puteti citi o intreaga colectie jungiana, editata de Herald. Ce de la Herald au fost primii care au avut inspiratia sa editeze o asemenea colectie. Colectia a implinit un an si numara din ce in ce mai multe titluri:

Sinele de doua milioane de ani - Anthony Stevens
Interpretarea jungiana a viselor - James Hall
Jung si post-jungienii - Andrew Samuels
Sandwork expresiv - O abordare jungiana - Eva Pattis Zoja
Psihoterapie - experienta unui practician jungian - Marie Louise von Franz
Dictionar critic al psihologiei analitice jungiene
Istoria arogantei - Luigi Zoja

Alte cateva tituri importante sunt in pregatire.

Apoi, desigur, este editura Trei, care a publicat o mare parte din Operele Complete ale lui Jung si Cartea Rosie, dar care mai are printre titlurile sale si:

De ce oamenii buni savarsesc fapte rele - James Hollis
Fiicele tatalui, fiii mamei si Umbra din noi de Verena Kast
Psihologia lui C.G. Jung - Jolande Jacobi
Oameni si vocatii - Isabel Briggs Meyers, Peter B. Meyers

Alte titluri jungiene interesante sunt in pregatire si la Trei. Va voi tine la curent.

Editura Nemira a inceput si ea o colectie jungiana. 

Ego si arhetip - Edward Edinger

Urmeaza sa apara si la Nemira alte carti jungiene interesante.

La Humanitas, au aparut Tipuri psihologice si Amintiri, vise, reflectii de Jung; Exista iubiri fericite? si Tot ce e mai bun in tine, de Guy Corneau; Jung de Anthony Stevens; Cum sa-ti interpretezi visele de Marie Coupal; Aparitii de spirite si semne prevestitoare de Aniela Jaffe si Nimic nu e intamplator de Robert Hopke.

Daca mai stiti si alte titluri jungiene publicate in romana, dar pe care nu le-am mentionat, va rog sa imi scrieti intr-un comentariu, si voi actualiza lista.

Lectura placuta!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu